top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשחר שלימוף

יא אחוקי


בחצי שנה האחרונה אני זוכה לעבוד עם יעל בתחום הקהילות, וכך לפתע המונח אחוקי פוגש אותי בכל פינה וההיכרות עם העשייה של קהילות הפכה למשמעותית עבורי עד מאוד. אבל כשאני מנסה (בכח) להיזכר מה חשבתי על אחוקי לפני כניסתי לעולם הקהילות, אני נזכרת בבלבול גדול וחוסר הבנה. ואם אהיה כנה לחלוטין, הבלבול הזה שחשתי היה מלווה בטון ציני שסבר שמישהו פה ניסה להיות מצחיק או מגניב.


לימים הבלבול הוחלף בהבנה והתפלאות ומסתבר שהבדיחה באה על חשבוני כי גיליתי קהילה עוצמתית, משמעותית ווואלה- מגניבה.


גיליתי קהילה שחבריה משתפים תכנים מעניינים, איכותיים ובעלי ערך לא רק בתחום מסוים אלא בקשת רחבה של תחומי עניין. חברי הקהילה מרגישים בנוח להתבטא בכנות ולהוסיף את דעתם האישית (כמובן שלא תמיד ולא כולם) מה שהופך את חווית הקריאה והשיטוט בקהילה למרתקת ובאמת ממכרת. כרגע, אני אישית לא מגבילה את עצמי לעולם תוכן מסוים אלא פשוט מחפשת עניין ותכנים שיתפסו לי את העין ואת הלב, והאמת שזה קורה לי לא מעט בקהילה הזאת. "שיתוף ידע זה כח" שמעתי לא פעם ולא פעמיים בתקופה האחרונה, ולרוב חשבתי שזה נשאר בגדר אמירה יפה. אבל פה מרגיש שחברי הקהילה הפנימו את האמירה הזאת ואשכרה פועלים לפי זה הלכה למעשה.


די בהסתכלות על התגובות לפוסטים כדי ללמוד ולהסיק המון על הלך הרוח והאקלים האחו"קי. יש איזה הומור פנימי שנוצר בקהילה וחיבורים בין חבריה, שממש מעיד על זה שנוצר פה קהילה אמיתית. המפגשים הרבים, און ליין ואון לייף מפיחים אוויר בחבריה וגורמים לקשרים לקבל חיבור למציאות. בזכות כל זה אני חושבת ומאמינה שבאמת נוצר פה ערך אמיתי לחברי הקהילה וזו הסיבה שאחוזי המעורבות פה כל כך גבוהים וכך הקהילה רק גדלה ומתחזקת. מעבר לערך הרב שמקבלים, אני מאמינה שחברי הקהילה באמת מרגישים תחושות שייכות, משמעות ובטחון בקהילה ומתוך זה גם נשארים בה, פועלים בתוכה ומרחיבים את הערך הזה. ממש מעגל הקסמים. ומעניין לחשוב שהשם של הקהילה, שכל כך מושך את העין ומגרה את החשיבה, מבנה את המהות שלה - כולם אחוקים אחד של השני, לא רק כמשפט יפה לשים על סטיקר, אלא דבר שמתרחש בפועל.


בעודי חושבת על התרשמותי מהקהילה ואיך אוכל לתאר אותה באופן המיטבי, אני נזכרת שבאחד הפוסטים ששותפו בעבר, חברי הקהילה התבקשו לתאר את אחו"קי במילה אחת בלבד. לאחר קושי לתמצת את כל העולם ומלואו הזה לכמה אותיות עלו מילים כל כך מדויקות שלדעתי אומרות הכל. מילים כמו אוצר, אכפתיות, שיתופיות, בית, קבלה, הדדיות. והמילה שלדעתי קלעה בול ומרכזת הכל היא המילה "גב", כשחברת הקהילה הסבירה שהקהילה מורכבת מחוליות חשובות ובלעדיה אי אפשר ללכת ותוך כדי גם תומכת בכל השאר. ומה עוד בעצם אפשר לבקש מקהילה?...

51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page