top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיעל אורן

מה חשוב לעשות עכשיו? בשיטת Commina

יש שינוי באוויר... אנחנו בעיצומה של המלחמה, אנחנו לא מסכמים וזו לא מסיבת סיום, אבל כן, משתנים דברים, וכדאי שנתכונן לקראתם. יעל אורן מייסדת Commina-בית לקהילות, משתפת אותנו בזווית שלה, על פיתוח אלמנטים קהילתיים, עד לכדי פיתוח קהילה משגשגת עבור עסקים. **מיועד למנהלי שיווק ופיתוח עסקי בחברות וארגונים ,אך עסקים קטנים ועצמאים גם לכם יש מה ללמוד פה מהטיפים:


ראשית -"אל תניחו הנחות"

יש לפנות באופן יזום ללקוחות שלכם. תציעו את השירותים, אל תניחו שכולם עצרו עבודה, חלקם משוועים למוצרים ולשירותים שלכם הן בשל סגירת שנת תקציב והן על מנת לשווק את עבודתם או כמובן על מנת לייצר אימפקט ולהביא רווח לארגון. לרבים מהעסקים לא פונים כעת ודווקא אתם, ביוזמה שלכם, תייצרו הכנסה ופרנסה.

מה המתכון למהלך מוצלח? שהפנייה שלכם אל הלקוחות תבוצע בתפיסה שלCommina : בשיתוף, שקיפות אותנטיות והובלה.


בואו ניקח צעד אחורה ונבין מהי קהילת לקוחות ואיך בונים אחת כזו:

קבוצת לקוחות עם מכנה משותף שצורכת את אותו מוצר/שירות, הינה קבוצה. מה יגרום להם להיות נאמנים למוצר? נחליף את הנאמנות במושג מעורבות - חיבור עמוק ואותנטי של הלקוחות למוצר. נייצר זאת בעזרת תוכן בעל ערך, בעזרת מודל Commina: חיבורים, ריטואלים, ערוצים ולחיצת יד סודית.

קבוצת לקוחות עם מכנה משותף שצורכת את אותו מוצר/שירות, הינה קבוצה, ברגע שאתם מייצרים חיבורים אליכם, וחיבורים ביניהם, אתם מייצרים תחושת שייכות משמעות ומסגרת של יציבות. הלקוחות מרגישים שיש פה עסק עם ערך מוסף, שלא רק מפרסם וכורז בראש חוצות את הסחורה שברצונו לשווק, אלא יש פה מוצר שמשתף תכנים על מנת לתת ערך, יש פה מוצר שמבין את חשיבות האותנטיות ולא מדבר רק בשפה מכירתית וכוחנית, יש פה מוצר שפועל בשקיפות ואומר "היי, באתי למכור ועם זאת חשוב לי לתת לכם ערך, אני אדאג לייצר פה פלטפורמה וערוצים נוחים עבורכם הלקוחות שלי, אני אפתח קבוצת ווטסאפ שתכירו ותשתפו מידע וטיפים, אני אשלח לכם ניוזלטר עם תכנים חשובים שפספסתם ואני אנגיש את הכול בסדר ויציבות ואייצר את זה בריטואלים קבועים, אחת לשבוע או אחת לחודש."

התפיסה הזו, תמקם אתכם בעלי עסקים ואת המוצר שלכם במקום מקצועי, במקום משתף במקום של מוצר שהוא במגרש של הקהילות. אל תישארו מאחור, תובילו, רוצים לקטוף את הפירות? אל תשתלו כעת את העץ שהייתם צריכים לשתול לפני 20 שנה, ואל תקימו את הקהילה אחרי המלחמה, את אותה קהילה שאתם יכולים וצריכים לפתח עכשיו. אל תנהלו את העסק שלכם, תובילו אותו, אל תעשו "כי צריך" תובילו מתוך אמונה במוצר ובעשייה שלכם.


פיתוח קהילה זה שינוי תפיסה, זה מצריך זמן, אנרגיה וכסף. ואתם עסק קטן, עם קשיים כלכליים ומה לכם ולקהילה עכשיו? צודקים! לכן נמליץ על שלושה אלמנטים לפיתוח קהילה, תאמצו אותם עכשיו, ותקצרו את הפירות בעתיד









  1. חיבורים:

תייצרו מעורבות, תתייגו את הלקוחות, תנו קרדיט על דברים שנאמרו ונעשו, תייצרו עבורם נטווריקנג סביב המוצר, ולא רק, תשתפו את הידע שלכם בנדיבות וזכרו כי "ידע זה כח" זה משפט של העולם הישן.

כיום כולם מבינים כי הידע זה גוגל, יוטיוב ו-Chat GPT, הלקוחות שלכם רוצים לראות עד כמה אתם מכירים ושולטים בשוק, עד כמה אתם מכירים להם את החידושים והאנשים הנכונים ועד כמה אתם בעלי אוטוריטה ולא מפחדים לחלוק ולשתף את הידע והקשרים שלכם, זה מראה על החוזקה שלכם, זה מראה על הכוח שלכם כי כיום, "שיתוף ידע זה כח"

  1. ריטואלים:

תייצרו מפגשים, תכנים קבועים, זה ימצב אתכם בעולם הקהילות המבוסס ולא בעולם הקבוצות הארעי, אתם מדברים בשפה של שייכות ומשמעות אתם תתנו מסגרת של יציבות, ריטואלים קטנים כמו הודעת חמישי שמח עם טיפ מקצועי ללקוחות, או ריטואל חודשי של מפגש, מה שחשוב? המיתוג כריטואל בשפה אחידה וברורה זה אחד מהאלמנטים שיכניס חיבור אותנטי למותג שלכם.

  1. ערוצים:

בעולם הישן סימסנו, או שיווקנו רק בערוץ אחד אפילו אם זה טיק טוק, אתם צריכים לחשוב כמוצר עם אלמנטים קהילתיים רב ערוציים, תבחרו לכם לפחות שני ערוצים דיגיטליים באון ליין, תשאלו את הלקוחות (שאלון קצרצר) איפה הם נמצאים והיכן הם היו רוצים לצרוך את התוכן שלהם ותפתחו ערוץ נוסף.


"היי זה המון עבודה?" אתם חושבים לעצמכם כעת, צודקים! אך זו השקעה שתחזיר את עצמה, זו בדיוק הנקודה של שינוי התפיסה, זו הנקודה של כאבי הגדילה, האם נרצה להישאר במקום? או לפתח את עצמנו ואת המוצר.

ובנוסף לאון ליין חשוב לטפח עולם של אוןלייף במפגשים פיזיים או אפילו בזום, האווירה היא קלילה, אותנטית (אפילו אם יהיה מפגש עם תוכן מקצועי) זה עדיין מפגש קהילה, וחשוב שירגישו שייכות למפגש ולקהילה שאתם בונים.

נראה לכם פשוט? בהצלחה!

הלכתם לאיבוד? מעולה! זה אומר שהתחלתם להבין שיש כ"כ הרבה מה לעשות, ואז אנחנו רגועות שאתם מביני עניין.

אם אתם בעלי עסקים עצמאים שרוצים ללמוד עוד על קהילות מוזמנים להכשרה שלנו ב-26/12/23

אם אתם מנהלי שיווק של חברות וארגונים גדולים שרוצים לפתח קהילת לקוחות עבור הארגון, תפנו אלינו ונעשה זום היכרות באוןלייף. מה שבטוח? בואו נשתול כעת את העצים על מנת שנוכל להנות מהפירות בהמשך.

**כל האלמנטים של קהילת לקוחות שכתבנו נכונים גם לקהילת עובדים ו/או ספקים, קהילות פנים ארגוניות הן חלק חשוב ביציבות של הארגון.


הטקסט נכתב, בעקבות פניה של מערכת "כלכליסט", וזה התקציר שפורסם אצלם: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/hjx8xqmrt





129 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page